PRAVIDLA INTERNETOVÉHO OBCHODU
1. Obecná ustanovení
1.1. Internetový obchod dostupný na adrese phdoctorlab.cz (dále jen „Internetový obchod“) provozuje společnost PH DOCTOR N&D WIŚNIEWSCY SKA se sídlem ve městě Wyszków (adresa: Fryderyka Chopina 13/U2, 07-200 Wyszków), zapsaná v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 00009512737, NIP: 7622012301, číslo REGON: 388686123.
1.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky Podmínky(dále jen „Podmínky“) stanovují Podmínky používání Internetového obchodu, podmínky pro objednávání produktů dostupných prostřednictvím Internetového obchodu, lhůtu a zásady vyřízení objednávek, způsoby platby, práva Zákazníka na zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy, jakož i Podmínky pro podávání a vyřizování reklamací.
1.3. Tyto Podmínky se vztahují jak na spotřebitele, tak na podnikatele využívající Internetový obchod, pokud konkrétní ustanovení nestanoví, že se vztahují výhradně na jednu z těchto skupin.
1.4. Správcem osobních údajů zpracovávaných v souvislosti s plněním těchto Podmínek v rámci Internetového obchodu je Prodávající. Osobní údaje jsou zpracovávány za účely, po dobu a na základě právních důvodů a zásad uvedených v Zásadách ochrany osobních údajů dostupných na webových stránkách Internetového obchodu. Tyto Zásady zejména stanovují pravidla pro zpracování osobních údajů ze strany Správce, včetně účelu, rozsahu a délky zpracování, práv subjektů údajů, jakož i informace o používání souborů cookies a analytických nástrojů v rámci Internetového obchodu.
Používání Internetového obchodu, včetně uskutečňování nákupů, je zcela dobrovolné. Stejně tak je dobrovolné poskytnutí osobních údajů Uživatelem služby nebo Zákazníkem prostřednictvím Internetového obchodu, s výjimkami uvedenými v Zásadách ochrany osobních údajů – zejména v případech uzavření smlouvy a splnění zákonných povinností ze strany Prodávajícího.
1.5. Prodávající upozorňuje, že veřejná povaha internetu a využívání elektronických služeb může představovat riziko neoprávněného získání a úpravy údajů Zákazníka třetími osobami. Z tohoto důvodu se doporučuje, aby Zákazníci používali vhodná technická opatření ke snížení uvedených rizik, zejména antivirové programy a nástroje na ochranu identity uživatele.
1.6. Internetový obchod nenese odpovědnost v maximálním rozsahu povoleném zákonem za jakékoli narušení jeho provozu, včetně přerušení fungování, zejména pokud je způsobeno vyšší mocí, protiprávním jednáním třetích stran nebo technickou nekompatibilitou mezi Internetovým obchodem a technickými zařízeními Zákazníka.
1.7. Prohlížení sortimentu Internetového obchodu nevyžaduje registraci.
1.8. Veškerá práva k Internetovému obchodu, včetně autorských práv, dalších práv k duševnímu vlastnictví vztahujícím se k jeho názvu, internetové doméně, webovým stránkám, jakož i ke vzorům, formulářům a logům zveřejněným na těchto stránkách, náleží Prodávajícímu. Jakékoli užívání těchto práv je možné pouze způsobem stanoveným v těchto Pravidlech a na základě předchozího písemného souhlasu Prodávajícího.
2. Definice
2.1. PRACOVNÍ DEN – každý den od pondělí do pátku, vyjma státních svátků.
2.2. Váš Ph.D. – záložka webových stránek Internetového obchodu dostupná na adrese https://phdoctorlab.cz/blogs/ph-doctor-beauty-blog, která tvoří nedílnou součást těchto Podmínek.
2.3. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ – elektronická služba ve formě interaktivního formuláře dostupného v Internetovém obchodě, která umožňuje zadání Objednávky. Zákazník prostřednictvím tohoto formuláře zejména přidává Produkty do elektronického košíku a určuje podmínky Kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
2.4. KLIENT; PŘÍJEMCE SLUŽBY:
(1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právnímu jednání, případně fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právnímu jednání, pokud to umožňují obecně závazné právní předpisy;
(2) právnická osoba;
(3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právnímu jednání;
– která uzavřela nebo má v úmyslu uzavřít kupní smlouvu s Prodávajícím.
2.5. OBČANSKÝ ZÁKONÍK – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.6. NEWSLETTER – elektronická distribuční služba poskytovaná Poskytovatelem služeb prostřednictvím e-mailu, která umožňuje všem Příjemcům služeb automaticky získávat pravidelný obsah jednotlivých vydání newsletteru s informacemi o Produktech, novinkách a akcích v Internetovém obchodě.
2.7.PRODUKT – movitá věc dostupná v Internetovém obchodě, která je nebo má být předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
2.8. PODMÍNKY – tato Podmínky Internetového obchodu.
2.9. INTERNETOVÝ OBCHOD – internetový obchod provozovaný Poskytovatelem služeb, dostupný na internetové adrese: phdoctorlab.cz.
2.10. PRODÁVAJÍCÍ; POSKYTOVATEL SLUŽEB – PH DOCTOR N&D WIŚNIEWSCY SKA se sídlem ve Wyszków (adresa: Fryderyka Chopina 13/U2, 07-200 Wyszków), zapsaná v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 000090151237, REGON: 388686123, e-mail: kosmetyki@phdoctorlab.pl a reklamacja@phdoctorlab.pl.
2.11. KUPNÍ SMLOUVA – smlouva o prodeji Produktu uzavřená mezi Zákazníkem a Prodávajícím na dálku prostřednictvím Internetového obchodu.
2.12. ZÁKON O OCHRANĚ SPOTŘEBITELE – zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
2.13. OBJEDNÁVKA – projev vůle učiněný prostřednictvím Objednávkového formuláře, směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy s Prodávajícím ohledně vybraného Produktu.
2.14. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronicky Poskytovatelem služby Příjemci služby prostřednictvím Internetového obchodu.
3. Způsoby platby dle Kupní smlouvy
3.1. Prodávající poskytuje Zákazníkovi v rámci Kupní smlouvy následující způsoby platby:
3.1.1 Platby jsou zpracovávány společností s ručením omezeným Polskie ePłatności se sídlem v obci Tajęcina (dříve „Paylane“ sp. z o.o.), adresa: Tajęcina 113, 36-002 Jasionka, KRS: 0000227278, NIP: 58621410289.
3.1.2 Platby jsou zpracovávány společností PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. se sídlem v Lucembursku (L-1150). Tato společnost je držitelem platné licence lucemburské úvěrové instituce ve smyslu článku 2 zákona o finančním sektoru ze dne 5. dubna 1993, ve znění pozdějších předpisů, a podléhá dohledu ze strany Commission de Surveillance du Secteur Financier (Komise pro dohled nad finančním sektorem). Mateřskou společností je PayPal Inc., se sídlem ve státě Kalifornie, USA.
3.1.3. Platby jsou zpracovávány společností PayU SA, se sídlem v Poznani (ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań). Společnost je národní platební institucí, pod dohledem Polského úřadu pro finanční dohled, zapsaná v Rejstříku platebních služeb pod číslem IP1/2012. Je rovněž zapsaná v rejstříku podnikatelů vedeném Sądem Rejonowym Poznań – Nowe Miasto a Wilda, 8. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku, pod číslem KRS 0000274399. Základní kapitál společnosti činí 4 944 000 PLN, je plně splacen. Identifikační čísla: NIP 7792308495, REGON 300523444.
3.2. Pro zpracování objednávky v Internetovém obchodě je Zákazník povinen provést její úhradu ihned po vyplnění Objednávkového formuláře na webových stránkách Internetového obchodu a potvrzení volby způsobu platby kliknutím na příslušné pole. Pokud k úhradě nedojde, bude objednávka automaticky zrušena.
3.3. Zákazník je povinen seznámit se s těmito Podmínkami a vyjádřit souhlas s jejich obsahem nejpozději při zadání Objednávky.
4. Elektronické služby v internetovém obchodě
4.1. V rámci Internetového obchodu jsou Zákazníkům k dispozici následující elektronické služby: Objednávkový formulář a Newsletter.
4.1.1 Newsletter – Zákazník může souhlasit s odběrem služby Newsletter. Newsletter je zasílán pouze zákazníkům, kteří se k jeho odběru přihlásili na webových stránkách phdoctorlab.cz tím, že poskytli svou e-mailovou adresu (dále jen „e-mailová adresa“) a vyjádřili souhlas se zasíláním obchodních sdělení na tuto adresu podle zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů). Newsletter je zasílán e-mailem ve formě elektronické zprávy na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem. Obsahuje zejména informace o produktové nabídce společnosti Ph Doctor Lab sp. z o.o., novinkách, aktuálních akcích, soutěžích a jiných marketingových sděleních. Tato služba je poskytována bezplatně. Zákazník může kdykoli, bez uvedení důvodu a bez jakýchkoli nákladů, změnit svou e-mailovou adresu pro zasílání Newsletteru nebo se z jeho odběru odhlásit. Odhlášení se provádí kliknutím na odkaz „Newsletter“ v patičce každého zaslaného newsletteru, zadáním e-mailové adresy do příslušného pole a následnou volbou tlačítka „Odhlásit se“.
4.1.2 Objednávkový formulář – používání Objednávkového formuláře začíná okamžikem, kdy Zákazník přidá první Produkt do elektronického košíku v Internetovém obchodě. K Objednávce dochází poté, co Zákazník dokončí dva po sobě jdoucí kroky – (1) vyplnění Objednávkového formuláře na webových stránkách Internetového obchodu a (2) stisknutí příslušného pole, které přesměruje na zvolený způsob platby za Objednávku. V Objednávkovém formuláři je nutné, aby Zákazník uvedl své následující údaje: jméno a příjmení / název firmy, adresu (ulice, číslo domu / bytu, PSČ, město, země), e-mailovou adresu, kontaktní telefonní číslo a údaje týkající se Kupní smlouvy: Produkt(y), množství Produktu(ů), místo a způsob dodání Produktu(ů), způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je nutné uvést mimo jiné také firmu a daňové identifikační číslo podnikatele. Elektronický objednávkový formulář je poskytován zdarma a má jednorázový charakter a jeho užívání je ukončeno okamžikem, kdy je Objednávka jeho prostřednictvím učiněna, nebo okamžikem, kdy Zákazník přestane Objednávku jeho prostřednictvím zadávat a opustí Internetový obchod.
5. Technické požadavky
5.1. Pro používání Internetového obchodu, včetně prohlížení sortimentu a zadávání Objednávek, je nutné splnit následující požadavky:
(a) koncové zařízení s přístupem k internetu a webovým prohlížečem (např. počítač, notebook, chytrý telefon nebo jiné zařízení),
(b) aktivní e-mailová schránka,
(c) povolené soubory cookie a JavaScript ve webovém prohlížeči.
Webové stránky Internetového obchodu jsou optimalizovány pro minimální rozlišení obrazovky 1024 × 768 pixelů.
5.2. Minimální technické požadavky nezbytné pro využívání Internetového obchodu:
(a) nejnovější dostupná verze webového prohlížeče, (b) internetové připojení o minimální šířce pásma 256 kbit/s.
6. Zákaz poskytování nelegálního obsahu ze strany Příjemce služby
6.1. Příjemce služby je povinen používat Internetový obchod v souladu se zákonem a dobrými mravy, s respektem k osobnostním právům, autorským právům a dalším právům duševního vlastnictví Poskytovatele služby i třetích osob. Je zároveň povinen uvádět věcně správné údaje. Příjemci služby je zakázáno poskytovat nelegální obsah či používat Internetový obchod nebo webové stránky Prodávajícího způsobem, který je v rozporu se zákonem, slušností nebo porušuje práva třetích osob.
7. Postup pro podávání stížností u elektronických služeb
7.1. Stížnosti týkající se poskytování elektronických služeb ze strany Poskytovatele služby, stejně jako další podněty týkající se provozu Internetového obchodu (s výjimkou reklamací Produktů, které se řídí bodem 9 těchto Podmínek), může Příjemce služby podat zejména:
– prostřednictvím kontaktního formuláře v záložce „Kontakt“ na webových stránkách Internetového obchodu, nebo
– písemně prostřednictvím formuláře k odstoupení od smlouvy zaslanému na následující emailovou adresu: adresu: ul. Fryderyka Chopina 13/U2, 07-200 Wyszków.
7.2. Reklamace týkající se služby Newsletter nebo jiných elektronicky poskytovaných služeb by měla obsahovat zejména:
– popis předmětu reklamace,
– e-mailovou adresu uvedenou při registraci Zákazníka nebo v Objednávkovém formuláři,
– aktuální e-mailovou nebo korespondenční adresu, na kterou má být zaslána odpověď (pokud si Zákazník přeje odpověď zaslat jinam než na původní adresu),
– preferovaný způsob informování o vyřízení reklamace.
Reklamace bude posouzena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od jejího podání. Zákazník bude o způsobu vyřízení reklamace informován podle kontaktních údajů uvedených ve stížnosti.
8. Podmínky pro uzavření Kupní smlouvy a pro realizaci Objednávky. Cena, způsob a termín dodání Produktu
8.1. Informace uvedené na webových stránkách Internetového obchodu nepředstavují nabídku Prodávajícího k uzavření smlouvy ve smyslu Občanského zákoníku, ale pouze výzvu Zákazníkům k podání nabídky na uzavření Kupní smlouvy. Odesláním Objednávky činí Zákazník vůči Prodávajícímu nabídku na uzavření Kupní smlouvy ohledně Produktů uvedených v Objednávce.
8.2. Cena Produktu uvedená na webových stránkách Internetového obchodu je cenou hrubou a je vyjádřena v polských zlotých včetně daní. Zákazník je při zadávání Objednávky informován o celkové ceně Produktu včetně daní, nákladech na doručení a případných dalších poplatcích, nebo – pokud jejich výši nelze předem určit – o povinnosti tyto náklady uhradit. Tato informace je Zákazníkovi zpřístupněna ještě před tím, než vyjádří vůli být vázán Kupní smlouvou.
8.4. Postup pro uzavření Kupní smlouvy v Internetovém obchodě prostřednictvím objednávkového formuláře:
8.4.1 Po odeslání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a současně ji přijme k realizaci. K tomuto potvrzení dochází zasláním příslušného e-mailu na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky. E-mail obsahuje alespoň:
– prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky,
– potvrzení jejího přijetí k realizaci,
– potvrzení o uzavření Kupní smlouvy.
Uzavření Kupní smlouvy nastává okamžikem doručení uvedeného e-mailu Zákazníkovi. Následně je zákazník povinen uhradit kupní cenu
8.4.2 Způsoby platby za Objednávku jsou uvedeny v bodě 3 Obchodních podmínek.
8.4.3 Při běžném a řádném fungování trhu kurýrních služeb činí orientační termín dodání Produktu:
– u vnitrostátních zásilek až 14 pracovních dnů od data připsání úhrady na bankovní účet Prodávajícího;
– u zahraničních zásilek až 30 pracovních dnů od téhož dne.
V předprázdninových a svátečních obdobích se může doba doručení prodloužit. V případě „předobjednávek“ a objednávek realizovaných v rámci propagačních kampaní se uplatňují samostatné dodací lhůty, které Prodávající stanoví individuálně a zveřejňuje na webových stránkách Internetového obchodu.
8.5. Konsolidace, zabezpečení a zpřístupnění obsahu uzavřené Kupní smlouvy Zákazníkovi probíhá následujícím způsobem: (1) zveřejněním těchto Obchodních podmínek na webových stránkách Internetového obchodu; (2) zasláním potvrzovací e-mailové zprávy Zákazníkovi, jak je uvedeno v bodě 8.4.1 těchto Podmínek. Obsah Kupní smlouvy je navíc dodatečně zaznamenán a technicky zabezpečen v IT systému Internetového obchodu Prodávajícího.
8.6. Elektronické Objednávky je možné zadávat nepřetržitě – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, po celý rok. Objednávky zadané o víkendech (sobota, neděle) nebo během státních svátků budou zpracovány od rána následujícího pracovního dne.
8.7. Prodávající si vyhrazuje dočasně pozastavit provoz Internetového obchodu za účelem provádění údržby, vývoje a modernizace.
8.8. V případě, že realizace části Objednávky není možná, může Internetový obchod Zákazníkovi nabídnout:
8.8.1. zrušení celé objednávky a vrácení provedené platby (pokud Zákazník zvolí tuto možnost, Internetový obchod bude zproštěn povinnosti Objednávku realizovat);
8.8.2. zrušení Objednávky v části, v níž její realizace není možná v předepsané lhůtě (pokud Zákazník zvolí tuto možnost, bude objednávka dokončena částečně, zatímco Obchod bude zproštěn povinnosti ji v zbývajícím rozsahu provést);
8.8.3. realizace náhradní služby, která bude potvrzena se Zákazníkem. Objednávka na základě náhradní služby bude po schválení Zákazníkem považována za konečnou;
8.8.4. rozdělení Objednávky a stanovení nového termínu pro realizaci té části Objednávky, jejíž realizace není možná v původně stanoveném termínu (pokud Zákazník zvolí tuto možnost, bude odeslání Produktů tvořících Objednávku provedeno v několika samostatných zásilkách a Zákazníkovi vzniknou dodatečné náklady spojené s rozdělením Objednávky do několika zásilek)
8.9. V případě nedostupnosti objednaného Produktu v Internetovém obchodě nebo nemožnosti dokončení Objednávky z jiných důvodů informuje Internetový obchod Zákazníka o této skutečnosti zasláním zprávy na e-mailovou adresu uvedenou při registraci. Informace bude zaslána nejpozději do 7 (sedmi) dnů od data uzavření Kupní smlouvy.
8.10. V případě, že byla platba za Objednávku, kterou nelze zcela nebo zčásti realizovat, provedena předem, vrátí Internetový obchod Zákazníkovi zaplacenou částku (nebo příslušný rozdíl) nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne zaslání oznámení dle bodu 8.9, a to za podmínek uvedených v bodě 3 těchto Obchodních podmínek.
V odůvodněných případech může vypořádání mezi Prodávajícím a Zákazníkem proběhnout formou platby na bankovní účet jedné ze stran, tj. Prodávajícího nebo Zákazníka.
8.11. V případě, že Zákazník uvede nesprávné nebo nepřesné údaje, zejména nesprávnou doručovací adresu, nenese Internetový obchod odpovědnost za nedoručení nebo zpoždění v dodání Produktu – a to v maximálním rozsahu povoleném právními předpisy.
Pokud se Prodávající a Zákazník dohodnou na opětovném zaslání Produktu, nese Zákazník náklady spojené s tímto opětovným doručením.
8.12. Internetový obchod slouží Zákazníkům na území Evropské unie a Velké Británie.
8.13. Internetový obchod si vyhrazuje právo měnit ceny zboží dostupného v Obchodě, uvádět nové Produkty do nabídky, zahajovat, rušit nebo upravovat propagační akce – to vše v souladu s ustanoveními Občanského zákoníku a dalšími platnými právními předpisy. Takové změny nesmí porušovat práva osob, které uzavřely Kupní smlouvu na Produkty nabízené Internetovým obchodem před provedením změn, ani práva osob oprávněných využívat danou propagační akci, a to v souladu s jejími pravidly a po dobu jejího trvání.
8.14. Internetový obchod nabízí Zákazníkovi doručení Produktu výhradně prostřednictvím kurýrní služby. Při převzetí balíku je Zákazník povinen provést kontrolu zásilky za přítomnosti pracovníka kurýrní společnosti. V případě poškození nebo ztráty zásilky je Zákazník povinen společně s kurýrem sepsat protokol o škodě, a to ve dvou stejnopisech podepsaných Zákazníkem a kurýrem.
8.15. Internetový obchod nevyřizuje objednávky prostřednictvím samoobslužných výdejních boxů.
8. 16. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Text objednávky není u Prodávajícího uložen a po dokončení procesu objednávky k němu již nelze získat přístup. Text své objednávky si před a ihned po jejím odeslání můžete vytisknout. V případě přijetí objednávky Prodávajícím Vám na uvedený email přijde emailová zpráva s potvrzením o přijetí objednávky.
8.17. Subjektem odpovědným za kurýrní doručování ve Velké Británii je Ph Doctor Lab sp.z oo, ul. Fryderyka Chopina 13 / U2, 07-200 Wyszków, DIČ: 7622009049, KRS: 0000808238, REGON: 384604364. 8.17. Náklady na kurýrní služby jsou:
-
v Polsku: 15 PLN,
-
v Evropské unii (mimo Polsko): 60 PLN,
-
do Velké Británie: 129 PLN.
9. Odpovědnost za vady a reklamace výrobku
9.1. Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že zboží při odeslání a převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že věc:
-
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
-
je vhodná k účelu, pro který ji Zákazník požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
-
je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
9.2. Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností:
-
je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
-
věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
-
je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zákazník rozumně očekávat, a
-
věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Zákazníkovi poskytl před uzavřením smlouvy.
9.3. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
9.4. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Uvedené neplatí:
-
u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
-
pokud Zákazník vadu sám způsobil,
-
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
-
u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí Zákazníkem, nebo
-
vyplývá-li to z povahy věci.
9.5. Nemá-li věc vlastnosti stanovené výše v odstavci prvém tohoto ustanovení Podmínek, může Zákazník požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady může Zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
9.6. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Zákazník i právo od smlouvy odstoupit.
9.7. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
-
Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2,
-
se vada projeví opakovaně,
-
je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
-
je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.
9.8. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Zákazník obdržel. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
9.9. Prodávající je povinen Zákazníkovi vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Prodávající je povinen vydat Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9.10. Základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči Zákazníkovi v případě, že prodaný Produkt má fyzickou nebo právní vadu (odpovědnost za vady), se řídí obecně platnými právními předpisy, zejména ustanoveními Občanského zákoníku.
9.11. Reklamaci může Zákazník podat mimo jiné:
9.11.1. prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného v Internetovém obchodě v záložce „Kontakt“;
9.11.2. písemně na adresu: ul. Fryderyka Chopina 13 / U2, 07-200 Wyszków.
9.12. Doporučuje se, aby Zákazník v popisu reklamace uvedl:
-
informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum vzniku vady;
-
požadavek na způsob uvedení Produktu do souladu s Kupní smlouvou, případně žádost o snížení kupní ceny nebo odstoupení od Kupní smlouvy;
-
kontaktní údaje osoby podávající reklamaci.
Uvedení těchto informací není podmínkou účinnosti reklamace, ale může významně přispět k jejímu rychlému a efektivnímu vyřízení ze strany Prodávajícího.
9.13. Při uplatnění reklamace je prodávající povinen vydat písemné potvrzení obsahující:
-
datum uplatnění reklamace,
-
její obsah,
-
požadovaný způsob řešení,
-
kontaktní údaje kupujícího,
-
potvrzení o způsobu vyřízení, včetně opravy a její délky, nebo odůvodnění zamítnutí reklamace.
9.14. Prodávající informuje Zákazníka o vyřízení reklamace neprodleně, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne jejího podání.
9.15. Vrácení peněz se provádí stejným způsobem, jaký Zákazník zvolil pro úhradu Objednávky. V odůvodněných případech může vypořádání mezi Prodávajícím a Zákazníkem proběhnout také formou platby na bankovní účet jedné ze stran, tj. Prodávajícího nebo Zákazníka.
10. Mimosoudní metody řešení stížností a nápravy a pravidla přístupu k těmto postupům
10.1. Podrobné informace o možnostech využití mimosoudních prostředků pro řešení stížností a nápravy ze strany Zákazníka – spotřebitele, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům, jsou dostupné na webových stránkách České obchodní inspekce na adrese: https://coi.gov.cz/informace-o-adr/
10.2. V souvislosti s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz, elektronický kontakt: podatelna@coi.cz; telefon: +420 222 703 404) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Pod Altánem 99/103, 100 00 Praha, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: scs@konzument.cz, telefon: +420 261 263 574) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu
10.3 Na adrese http: //ec.europa.eu / spotřebitelé / odr existuje platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR). Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčná webová stránka s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a podnikatele, kteří hledají mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z online kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na webových stránkách samotné platformy nebo na webových stránkách České obchodní inspekce: https://coi.gov.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/).
11. Právo spotřebitele odstoupit od Kupní smlouvy
11.1. Spotřebitel, který uzavřel Kupní smlouvu uzavřenou na dálku, má právo od ní odstoupit do 14 kalendářních dnů bez udání důvodu a bez vzniku nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě 11.3 těchto Obchodních podmínek. Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy ve stanovené lhůtě postačuje odeslání prohlášení o odstoupení před jejím uplynutím. Prohlášení lze podat v souladu se vzorovým formulářem pro odstoupení od smlouvy, který je k dispozici na webových stránkách Internetového obchodu. Prohlášení o odstoupení lze zaslat prostřednictvím kontaktního formuláře v záložce „Kontakt“ nebo písemně na adresu: ul. Fryderyka Chopina 13 / U2, 07-200 Wyszków.
11.2. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy začíná běžet:
11.2.1 u kupní smlouvy od okamžiku převzetí Produktu Spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou, která není dopravcem; v případě smlouvy, která: (1) zahrnuje dodání více Produktů samostatně, po dávkách nebo v částech – od převzetí posledního Produktu, dávky nebo části; nebo (2) v případě smlouvy o pravidelném dodávání Produktů po stanovenou dobu – od převzetí prvního Produktu;
11.2.2 u ostatních smluv ode dne uzavření smlouvy.
11.3. V případě odstoupení od smlouvy spotřebitel nese náklady na vrácení zboží zpět Prodávajícímu, přičemž výše nákladů na vrácení s ohledem na mezinárodní přepravu je odvislá od výběru přepravce zboží, průměrná cena pro standardní balíky do 2 kg odeslané z České republiky do Polska se pohybuje okolo 550 Kč. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
11.4. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Kupní smlouvy, vrátit Spotřebiteli kupní cenu a náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Platba bude vrácena stejným způsobem, jaký Spotřebitel použil při její úhradě, pokud Spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení.
12. Pravidla hodnocení produktů či zveřejňování recenzí na Internetovém obchodě
12.1. Spotřebitel je oprávněn na internetovém obchodě hodnotit zakoupené produkty Prodávajícího a psát recenze produktů. Při psaní recenzí je spotřebitel povinen dbát zásad slušného chování, neurážet třetí osoby, uvádět recenze bez vulgarit, nezveřejňovat recenze podněcující rasismus, xenofobii, či jakoukoliv další nepřípustnou diskriminaci ostatních osob.
12.2. Spotřebitel je oprávněn využívat možnosti hodnocení v souladu s Podmínkami používání hostingových služeb, přičemž jeho osobní údaje při zveřejňování recenzí budou zpracovány Prodávajícím, coby správcem, v souladu se Zásadami ochran osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
13. Závěrečná ustanovení
13.1. Smluvní strany tímto zakládají pro veškeré spory v souvislosti se smlouvou a těmito Podmínkami příslušnost soudu podle místa sídla Prodávajícího, tj. Sąd Rejonowy w Krakowie, popř, jiný věcně příslušný soud dle místa sídla Prodávajícího; to za předpokladu, že zákazník je podnikatelem.
13.2. K prodeji zboží je Prodávající oprávněn na základě živnostenského oprávnění.
13.3. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce provádí též kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.
13.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
13.5. Všechny obrázky umístěné v on-line obchodu jsou pouze ilustrativní, mohou se lišit od skutečného stavu výrobku.
13.6.Odesláním objednávky zákazník potvrzuje, že se seznámil, a že souhlasí s těmito Podmínkami.
13.7. Prodávající si vyhrazuje právo měnit tyto Podmínky, přičemž na objednávky učiněné před změnou těchto Podmínek se použijí Podmínky ve znění platné a účinném při provedení objednávky.
13. 8. Poučení spotřebitele o právu odstoupit od kupní smlouvy:
1. Právo odstoupit od smlouvy
-
Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni převzetí zboží.
-
Nejste však oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání, které podléhá rychlé zkáze, potravin, nápojů nebo jiného zboží běžné spotřeby dodávaného do Vaší domácnosti nebo do jiného místa, které jste určil, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. Dále nejste oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zboží v uzavřeném obalu, které byly z obalu vyňaty a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Nejste také oprávněn odstoupit od smluv na dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud byl porušen jejich původní obal. Nejste také oprávněn odstoupit od smluv na dodávku novin, periodik a časopisů.
-
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat Prodávajícího. Formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
-
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
-
Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. v žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
-
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese kamenné prodejny obchodu ul. Fryderyka Chopina 13 / U2, 07-200 Wyszków. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
-
V souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží.
-
Při odstoupení od smlouvy po předložení žádosti o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení podle § 1824a odst. 3 nebo podle § 1828 odst. 5 musí spotřebitel podnikateli poskytnout úhradu podle § 1834
-
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
-
Zákazník souhlasí v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku s tím, že mu Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky bezhotovostně na jeho bankovní účet, který uvede v odstoupení od smlouvy, nebo sdělí Prodávajícímu v návaznosti na odstoupení od smlouvy, případně bude pro vrácení přijatých peněžních prostředků užit stejný způsob jako pro placení při dodání zboží. V případě, kdy žádný z uvedených způsobů vrácení peněžních prostředků není možný, vrátí Prodávající Zákazníkovi peněžní prostředky složenkou zaslanou na adresu Zákazníka uvedenou při registraci či v rámci jednorázové objednávky.
Tyto Podmínky jsou účinné ode dne 6. 8. 2025